24 January 2017

10 månader kvar


Disigt och gråmulet i Halmstad, nere på Sydpolen är det soligt och ca 30 grader kallt. Nu är det bara 10 månader till det är dags att ge sig ut på lite drygt 42 km löpning på Sydpolens tjocka is. Hoppas det är lite gynnsammare temperatur den 24 november.

Träningen går enligt plan, springer varannan dag men endast kortare sträckor. Har som mest sprungit 10 km vid två tillfällen efter operationen. Har fortfarande en lång väg att vandra men hyser ganska goda förhoppningar att jag ska kunna komma tillbaka i någotsånär fullgott skick.

Har en förhoppning och dröm om att kunna springa Swiss alpin marathon i slutet på juli. Hoppas att jag ska hunnit uppnå tillräcklig mängd av kondition för att kunna ställa mig på startlinjen. Står jag väl där ska det mycket till om jag inte passerar mållinjen.

Mitt största fokus ligger nu på vår kampanj LÅT FLER FÅ FYLLA FEM där vi samlar in pengar till hjälp för de utsatta barnen nere i Kapstadens kåkstäder. Jag planerar att åka ner till Kapstaden nån gång i mars-april för att än en gång få den stora förmånen att följa Mentor-mammornas fantastiska och viktiga hjälparbete.

Vill man vara med och ge bidrag via Svenska Kyrkans Internationella arbetes konton och swish tas det emot med stor tacksamhet. Inga bidrag är för små. Tillräckligt många droppar kan ge upphov till en brusande flod med löften om en bättre och tryggare framtid för många utsatta barn nere i Sydafrikas kåkstäder.

No comments:

Post a Comment