30 July 2017

Mindre än 4 månader...


Nu är det mindre än 4 månader kvar till startskottet för Antarctica Ice Marathon. Den 24 november smäller det, om väder och vind tillåter förstås. Det kan bli fördröjning i nån eller några dagar beroende på väderlek.

Vi håller så sakta på att samla ihop vad vi behöver för att överleva äventyret nere på Antarctis. I dag har vi äntligen fått tag i skor passande för underlag och temperatur. Strumpor av olika slag är inköpta för att värma våra fötter. Nu ska vi så fort som möjligt införskaffa värmande benkläder och dito för överkroppen. Vantar är ett problem som vi också måste lösa.

Pulsen börjar så sakteliga stegras. Träningen går nåt så när enligt plan, har sprungit ett antal 20 km rundor med successivt bättre och bättre känsla. Tyvärr har Andreas fått ont i benet vilket i hög grad hämmar hans träning. Hoppas på snar bättring.

Jag blev opererad för prostatacancer i slutet av november förra året. Som tur är har alla efterföljande prover varit bra och jag ser med tillförsikt fram emot att fullfölja vår kampanj LÅT FLER FÅ FYLLA FEM. Känner endast mindre obehagskänsla i magen vid längre pass.

Tyvärr har vi inte fått några bokningar för föreläsning i Halmstad under hösten, känns lite trist eftersom vi båda brinner för att sprida information och samla in pengar till hjälp för de fattiga – utsatta barnen nere i Sydafrika. Om ni vet nån förening, församling eller annat som kan vara intresserade att se och lyssna på föreläsning om vår kampanj och äventyr är det bara att höra av sig. Allt helt kostnadsfritt.
 
Däremot har vi blivit bokade i Hässleholm, Nybro samt domkyrkoförsamlingen i Kalmar vilket vi ser fram emot med stor förtjusning. Ska bli spännande att komma hem till Nybro, min födelsestad, där allt började för länge sedan. I mitten av juni 1976 började jag min första ”österlandsfärd” vilken kom att förändra mitt i liv i väldigt positiv riktning.





 

No comments:

Post a Comment